Pondělí – Cesta do Josefova Dolu byla nakonec rychlejší a příjemnější vlakem, neboť kolony, zácpy a objížďky to panu řidiči v autobusu trochu prodloužily. Ale! Všichni jsme se tu k obědu sešli a gulášek přišel vhod všem. 🙂 Poté jsme se ubytovali, zmapovali okolní terén a vydali se na výlet do Jedlového dolu k vodopádům. Nádherná procházka, příroda, ptačí stezka. Děti se po cestě naučily novou hymnu pro krále Karla, zahráli jsme si tradiční lesní hry a už jsem sbíhali kopec zpět na večeři. Navečer nás navštívil sám pán král se svými ženami a jako poddaní jsme mu vyrobili několik darů na uvítanou. Jako poděkování král všechny „žebráky“ povýšil do stavu „podsedků“ a my věříme, že v pátek se z nich stanou rytíři. Nakonec si každý vyrobil svůj erb, deníčky, písničky a dobrou noc! 🙂

[hcm]gallery,upload/foto/2016-06-20-svp1,100[/hcm]

Úterý – Budíček v půl osmé, rozcvička, snídaně a dopolední program – batikování skupinových šátků, uzlování a práce s buzolou. Po svačině jsme měli hodinu středověkého psaní, což byla pro některé trochu zkouška trpělivosti. 🙂 Po obědě děti absolvovaly rytířskou olympiádu. Musely prokázat svou zručnost v šermování či střelbě kuší, ve splouvání řeky, v jízdě na koni, při lovení ryb nebo zapřemýšlet nad strategií při lanových překážkách. Se vším se báječně popraly a rozhodně ukázaly, že se mohou z „podsedků“ stát již sedláci. Navečer jsme šli objevovat další část Josefovského údolí a po večeři jsme psali pohledy, deníčky…. Závěr dne jsme ukončili nočním pochodem za panem Králem, kde ti nejstatečnější opět poskočili a stali se z nich „nádeníci“ nebo dokonce „řemeslníci“. Dobrou noc! 🙂

[hcm]gallery,upload/foto/2016-06-22-svp2,100[/hcm]

Středa – Máme za sebou druhou noc a vstávání bylo zase trochu složitější :). Ranní rozcvička, snídaně a huráááá – vyrážíme na celodenní výlet. Procházíme krásným údolím, lesem, zdoláváme spoustu kopců a strání, cestiček i zkratek :). Na půli cesty čekalo na děti super překvapení v podobě muzea hraček v Jiřetíně pod Bukovou. Exkurze do továrny, kde se dozvídají postup výroby i jiné zajímavosti, třeba s Krtečkem… a poté vlastní výroba hraček. Cestou zpátky hrajeme mnoho her, zpíváme, povídáme, ptáme se „Kdy už tam budeme?“, obdivujeme stádo koní, nádherné květinové louky… Před večeří využíváme teplých slunečních paprsků a smáčíme si nohy v potoce, hrajeme fotbal, přehazovanou, malujeme. Talíře po večeři zůstaly zcela prázdné, výlet je všechny zmohl. Při večerním programu se děti staly univerzitními studenty a zodpovídaly otázky z oboru historie, přírody, zeměpisu a žebrácké mluvy :). Deníčky a dnes už všichni tvrdě spinkají. 🙂

[hcm]gallery,upload/foto/2016-06-22-svp3,100[/hcm]

Čtvrtek – Dopolední program se nesl v duchu řemesel – drátování, linoryt a provázkování. Po knedlíkovém obědě byla pořádná koupačka a nikdo z dětí si vůbec nevšiml, že jejich královskou družinu okradli o korunovační klenoty jeho Výsosti. Vydali se tedy řemeslníci, měšťané i šlechta do lesů, luk i hájů hladat ztracené cennosti. Po cestě je čekalo mnoho nástrah, občas museli směrem na sever, jindy na východ, splnit mnoho úkolů, zodpovědět nelehké otázky, dát si zmrzlinku,… ale vše zvládli a klenoty pana krále byly nalazeneny a vráceny. Po této daleké cestě jsme se opět koupali. 🙂 K večeři jsme opékali buřty a následoval divadelní večer. Nyní už děti spinkají a zítra naviděnou 🙂

[hcm]gallery,upload/foto/2016-06-23-svp4,100[/hcm]

Pátek – Poslední budíček, ranní rozcvička, snídaně a pak trochu hektické balení, neboť jsme museli vystěhovat pokoje. Vše se krásně zvládlo a skupinky se mohly vydat za posledním dobrodružstvím. Jelikož se někteří chtěli stát RYTÍŘEM a pracovali na tom po celý týden, čekal je krátký orientační běh, při kterém plnili sedm rytířských dovedností. Za jejich správnost byli pasováni na rytíře či na panoše – čekatel rytíře. :)Pan král Karel IV. všem moc poděkoval, náležitě odměnil a pozval na poslední špagetovou hostinu, po které jsme se přesunuli do Jablonce nad Nisou do muzea skla. Děti měly opět komentovanou exkurzi a výrobu šperku. Moc se jim tam líbilo. Cesta do Úhonic a hurá domů….

Děkujeme všem rodičům, kteří nás na škole v přírodě podporovali, přáli nám to nejkrásnější počasí a mysleli na nás. Vrátili jsme se v pořádku, pár odřeninek, modřin …

Děkujeme! Pokud byste nám chtěli naší školu v přírodě nějakým způsobem okomentovat, budeme rádi. Můžete napsat třeba na mail paní ředitelce: zsuhonice@seznam.cz