neděle 18. 1. Cesta do Rokytnice nad Jizerou proběhla bez problémů, vyšlápli jsme na Bělohradskou chatu, kde nás čekaly útulné pokojíčky, příjemný personál a dobrý oběd. Během půl hodinky jsme našli všechno oblečení, přeskáče, lyže a hůlky a hurá na kopec. Seznámili jsme se s terénem, svahem, vlekem a v pořádku jsme se vrátili na chatu. Po večeři jsme namalovali pohledy, popsali vestičky a šup do hajan. 🙂 Děti už spokojeně spinkají. Dobrou noc!

Dnes máme jednu odřenou bradu, ale jinak jsme všichni bez úrazu, zranění a nemoci.

pondělí 19. 1. Dnešní ráno nás sluníčko nepřivítalo, ale spousta usměvavých a natěšených dětí to ihned vylepšila. Snídani jsme zvládli v lyžařském oblečení a natěšeni jsme se přesunuli na sjezdovku. Začátečníci trénovali stoupání, sjezd v pluhu, přešlapování a zvládli první obloučky. Pokročilí lyžaři trénovali oblouk s přívratem vyšší lyže, snožný oblouk a perfektně jsme zvládli vyjet na kotvě až na vrchol sjezdovky. Profi lyžaři trénovali krátký snožný oblouk, smýkaný oblouk a carvingový oblouk. Odpoledne šla unavenější skupinka vyzkoušet kopec pod chatou na bobování. To jsme si opravdu moc užili. 🙂 Před večeří k nám přijel dobrovolník z Horské služby, který vyprávěl o historii HS, předvedl názorné ošetření raněného, povídal o lavinách. Na to po večeři navazovalo video o lavinovém nebezpečí. Potom jsme s dětmi hráli společenské hry, pletli a vyráběli korálkové náramky… Postupně zalehli do postýlek a opět spokojeně spinkají. 🙂 Dobrou noc.

Dnes bez úrazů, zranění, nemocí a v plném počtu! 🙂

[hcm]gallery,upload/foto/2015-01-19-lyzak1,100[/hcm]

úterý 20. 1. Sluníčko nás přivítalo do třetího dne na kurzu, a tak jsme se vydali na sjezdovku nejprve se začátečníky. Trénovali jsme jízdu šikmo svahem, jízdu v pluhu a jízdu na kotvě. S pokročilými lyžaři pilujeme krátký snožný oblouk a zkoušeli jsme zlehka začátek carvingového oblouku. Profi lyžaři sjezdovku brázdí navazovaným carvingovým obloukem. Protože třetí den je tzv. kritický, rozhodli jsme se odpoledne využít naše lopaty a pořádně si zadovádět na kopci. Děti byly nadšené! 🙂 Poté jsme vyráběli náramky, malovali, hráli stolní hry, vyráběli z hlíny,… Po večeři jsme se dívali na film Krakonoš a lyžníci, jelikož nedaleko vede „Pašerácká stezka“. 🙂 Dobrou noc.

Dnes bez úrazů, zranění, nemocí. Přibylo pár modřin, ale jinak jsme v pořádku a v plném počtu. 🙂

[hcm]gallery,upload/foto/2015-01-19-lyzak2,100[/hcm]

středa 21. 1. Středeční ráno nás přivítalo nejkrásnějším počasím, sluníčko nás vytáhlo z postelí. Na sjezdovce jsme začínali se začátečníky, trénovali jsme jízdu šikmo svahem a oblouk v pluhu. Červené družstvo lyžařů trénovalo krátký snožný oblouk, jízdu na jedné lyži, slalom, podjezd brankami a zlehka carvingový oblouk. Černé družstvo zkoušelo své lyžařské dovednosti – otočky, jízdu na jedné lyži, jízdu pozadu, slalom, carvingový oblouk a skoky. Celý den jsme strávili venku na sluníčku. 🙂 Před večeří jsme se dívali na pohádku, hráli společenské hry, vyráběli, malovali… Po setmění jsme se vydali na stezku odvahy, kterou všechny děti úspěšně a statečně prošly.

Jsme bez úrazů, zranění,nemocí. Pouze rozšiřujeme sbírku modřin.

[hcm]gallery,upload/foto/2015-01-22-lyzak3,100[/hcm]

čtvrtek 22. 1. Teploty nad nulou, sníh těžký a hodně mokrý, ale všichni jsme se statečně vydali na sjezdovku. Celé dopoledne jsme zdokonalovali to, co jsme se v týdnu naučili. Děti byly už unavené, a tak jsme si prodloužili odpolední klid a poté jsme šli stavět sněhuláky z čehož se nakonec stala pořádná koulovačka :-). Nejočekávanější část dne, tedy karneval, byl krásnou tečkou za celým týdnem. Děti spokojeně spinkají, moc se na Vás těší! Zítra nás čekají závody, tak držte palce!

Děti jsou bez úrazů, zranění, nemocí, jen nám opět přibyly modřiny – na památku z kurzu ;-).

Do Úhonic přijedeme po 19. hodině.

[hcm]gallery,upload/foto/2015-01-22-lyzak4,100[/hcm]

pátek 23. 1. Po deštivé noci to chvíli vypadalo, že zrušíme závody, ale to jsme těm skvělým lyžařům prostě nemohli udělat! Děti jsme rozdělili do 4 skupin – podle zdatnosti: bílí, modří, červení a černí. Na start se nejprve postavili bílí. Byly to děti, které většinou stály poprvé na lyžích minulou neděli nebo měly strach z velkého kopce, ale za celý týden udělaly obrovský kus práce, protože dnes zvládly sjet slalom! Máme z nich velikou radost. 🙂 Modří, červení a černí už museli předvést nejen svou rychlost, ale i zručnost při podjezdu brankou, kterou měli projet čistě. Závody se moc povedly, poslední jízdu na svahu jsme si opravdu vychutnali. Byla to paráda. Na chatě děti napsaly hodnocení celého kurzu (oskenuji a dodám). Slavnostní vyhlášení výsledků závodů, zhodnocení týdne, oběd, sbalit … a konec …

Dobrou noc a odpočiňte si.

[hcm]gallery,upload/foto/2015-01-24-lyzak5,100[/hcm]

Náš pilotní lyžařský kurz dopadl na jedničku :-). Jeli jsme s určitou představou a očekáváním, jak to všechno dopadne a bude, ale mohu říci, že jsem naprosto spokojená a nadšená. Cesta tam i zpět proběhla bez problémů, chata byla ideální a připravena na děti – lyžárna, velká botárna, pokoje ideální – s velkým topením a možností dobře sušit mokré oblečení, majitelé velmi příjemní a ochotní lidé, jídlo bylo vcelku chutné (luštěniny milujem) :-). Sjezdovka kousek od chaty, vlekaři neobyčejně milí a přátelští.

Děti byly fakt skvělé a mám velkou radost za každý pokrok, který udělaly. Dobře jsme si zalyžovali i zabobovali. Občas se roztrhala mlha, a tak se na nás usmálo i sluníčko, což bylo opravdu parádní!

Doufám, že dětičky přijely spokojené. Klidně mi můžete napsat Vaše ohlasy na můj mail. Přijímám pozitivní i negativní zprávy (z těch si vezmu příklad do dalších let).

Největší DÍKY patří všem dospělákům, kteří se mnou jeli a celý týden se od rána do večera věnovali dětem, stále s úsměvem a dobrou náladou.

Díky moc všem, kdo na nás celý týden myslel a držel pěstě, ať to všechno klapne! Jsem šťastná, že jsme se vrátili v pořádku, unaveni, ale s plánem jet příští rok znovu, protože to stálo za to!

Pokud Vám chybí boty, brýle, ponožky, tepláky… v pondělí to všechno bude u mě ve třídě. Kdyby jste naopak našli v kufru Vašich dětí něco, co není Vaše, přineste to také do školy, určitě to bude někomu jinému chybět.

Video z našeho kurzu je zde. (Vše točeno na mobilní telefony, tak omluvte kvalitu videa.)