Školní vzdělávací program
Jsme Malá Školka, ale to co nabízíme a čím se vyznačujeme, je:
Ú tulné prostředí
H ry a zábava
O tevřenost
N abídka programů
I ndividuální přístup
C itlivé prostředí
E kologie
Útulné prostředí:
Vytváříme podnětné a pestré prostředí, s klidnou atmosférou, plně doplňující prostředí rodinné. Takovéto prostředí umožní dětem různého věku, talentu i dětem se specifickými potřebami realizovat své zájmy a potřeby. Nově jsme vybudovali relaxační koutek, který je hojně využíván dětmi, co někdy raději volí klidové činnosti (knihy, puzzle, hlavolamy apod.) nebo dětmi se specifickými potřebami, které potřebují chvíli relaxace.
Hry a zábava:
Do každodenního programu zařazujeme pohybové aktivity, činnosti řízené, ale i spontánní. Děti mají dostatek času pro volnou hru, která je pro ně přirozená. Učí se selhat, uspět, sdílet, vyjednávat, vytváří si role a svou pozici v kolektivu. Hra je vlastně takovým „zaměstnáním dítěte“. Do hry se promítá rozumová vyspělost, sociální zralost dítěte, jeho povahové rysy, fantazie atd.
Nabízíme proto dostatek kvalitních hraček a pomůcek, preferujeme přírodní materiály. Máme k dispozici tělocvičnu s odpovídajícím náčiním a zahradu vybavenou herními prvky.
Otevřenost:
Jsme otevřeni komunikaci s rodiči, jejich spoluúčast je ve výchovně vzdělávacím procesu velmi významným prostředkem. Chceme proto i nadále zapojovat rodiče do spolupráce se školou, zvát je do třídy a podporovat je ve snaze najít si čas pro své dítě. Pořádáme společné akce, jako jsou brigády na zahradě, drakiáda, velikonoční a vánoční tvoření s dětmi, akce kdy mohou rodiče přijít do třídy dítěte a pohrát si s ním v jeho prostředí (Mami, tati pojď si hrát).
Rodiče jsou o dění ve školce informováni formou nástěnky, mobilní aplikace, formou webových stránek a samozřejmě při každodenním kontaktu a konzultačních hodinách.
Nabídka programů:
Pořádáme během roku spoustu akcí, ať už s rodiči nebo ve spolupráci s jinými subjekty (divadelní představení, návštěva knihovny, včelína, program bubnování, kouzelník, program s lesníky a další…). Máme moc dobré vztahy s okolními školkami a scházíme se na společných akcích (výlety, Den dětí apod.).
Využíváme různé dotační programy, jako jsou např. projektové dny v MŠ i mimo MŠ. Věnujeme se navíc také předškolákům, kteří mají možnost místo odpoledního odpočívání pracovat ve třídě a zlepšovat tak své znalosti a dovednosti.
Pořádáme pro rodiče přednášky s odborníky (dentální hygiena dětí, logopedická prevence, odhalování patologií pohybového aparátu atd.).
Pro starší děti také nabízíme dostatek kroužků (taneční, tvořivý kroužek, sportovní, judo, keramika) a jezdíme na kurz plavání do nedaleké vesnice.
Pracujeme tedy tak, aby se na realizaci naplánovaných aktivit podílel celý tým školky i za spoluúčasti rodičů.
Individuální přístup:
Ten je pro naši práci nezbytný. Každé dítě je jiné, každé je osobnost. Proto každému z nich dáváme možnost pracovat v různém čase, různými způsoby, s dosahováním různých výsledků.
Samozřejmostí je spolupráce na adaptaci dítěte při nástupu do školky a schůzky s rodiči při řešení individuálních problémů (problémy s chováním, odklad školní docházky, zajištění odborné péče – logoped, pedagogicko psychologická poradna).
Citlivé prostředí:
Povzbuzujeme děti k učení, získávání znalostí a zkušeností vhodnou motivací a pestrou nabídkou činností. Naším přáním je, aby se ve školce cítily dobře, pěstovaly si kamarádské vztahy, respekt i toleranci k druhým. Dlouhodobým cílem a záměrem je podporovat duševní pohodu dětí. Absolvovali jsme školení Druhý krok, které se zaměřuje na práci s emocemi. Jsme dětem samy dobrým příkladem a vzorem. Řídíme se heslem „respektovat a být respektován“.
Ekologie:
Vedeme děti k tomu, aby jim kvalita našeho světa nebyla lhostejná. Aby věděly, jakými prostředky pečovat o své okolí i o sebe (recyklace, zdravá strava, pohyb, péče o zahradu, krmení lesní zvěře a ptáků, výroba krmítek atd.)
Učíme děti vnímat přírodu kolem nás, utváříme jim základy pro odpovědný postoj k přírodnímu prostředí.