ŠVP
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
„Jsme součástí přírody“
Filozofie mateřské školy
Chceme, aby děti poznávaly své okolí, lesy, rybníky, aby si uvědomovaly přírodu kolem sebe, vážily si ji.
Učily se chránit svými silami nejen co příroda stvořila sama, ale i to, co stvořil člověk proto, aby se nám v ní lépe žilo. Uvědomovat si propojení našeho života a přírody, že jeden bez druhého nejsme nic.
Chceme vést děti ke zdravému životnímu stylu, pomáhat jim překonávat nejrůznější překážky na jejich cestě životem, podporovat je v jejich aktivitě.
Chceme vést děti ke vzájemné spolupráci, pomoci, sounáležitosti a vzájemnému respektu pomocí efektivních metod, které povedou děti k prožitku, radosti a pohodě. Naším cílem je, aby dítě chodilo do školky s radostí, nadšením a odcházelo domů plné dojmů, zážitků, s novými znalostmi a dovednostmi. Dítě by v nás mělo vidět především kamaráda, na kterého se může vždy obrátit o pomoc, radu.
Vize mateřské školy
Zajišťovat dětem prostředí, ze kterého vychází pohoda, radost a dobrá nálada, protože vše, co dítě prožívá a poznává, zůstává v jeho maličké duši a ovlivňuje celý jeho další život.
Vést děti k tomu, aby se neustále dívaly kolem sebe, zaznamenávaly změny a krásy kolem nás. Chránily svými možnostmi přírodu, věci, své kamarády.
Vytvářet prostředí mateřské školy tak, aby dostatečně vyhovovalo všem dětem a jejich aktivitám. Brát v potaz i přání dětí, protože jejich názor je stejně důležitý, jako názor dospělých. Děti respektovat a tak si společně vytvářet dobrý vztah k sobě, kamarádům, dospělým.
Cíle předškolního vzdělávání
Začlenit dítě do společnosti dětí, dospělých, kde získá elementární poznatky, schopnosti a dovednosti.
Vytvářet dítěti vhodné prostředí, kde má dostatek prostoru ke svým aktivitám, k rozvoji a učení.
Vhodnou formou, metodami, prostředky doplňovat rodinnou výchovu, nikoli ji nahrazovat.
Dítěti se speciálními vzdělávacími potřebami či nadáním, zajistit dostatečnou péči, vzdělávání.
Rozvíjet dítě v oblasti biologické, psychologické, interpersonální, sociálně-kulturní, environmentální.
Vést dítě vhodným způsobem k dosažení klíčových kompetencí.
Vzdělávací obsah
Vzdělávací obsah A
To jsem já, to jsi ty, to jsme my…
Vítáme tě, podzime
Pověz mi, zrcadlo…
Čerti buší na vrata
Zima, zima tu je
Naše planeta Země
Přišlo jaro do vsi
Dopravní školička
Jsem už velký
Vzdělávací obsah B
My jsme děti z jedné školky
Barevný podzim
Moje rodina
Vánoční čas
Pohádkou za poznáním
Bude zima, bude mráz
Sluníčko už vstává
Děti a doprava
Jsem školák
Vzdělávací obsah C
Radostná školka
Pohádkový podzim
Stříbrná zima
Barevné jaro
Voňavé léto
ŠVP PV je východiskem pro zpracování třídních vzdělávacích programů (TVP), podle nichž probíhají konkrétní činnosti v jednotlivých třídách.